20180515 reis naar Minehead

Het ontbijt is karig vandaag. Maar geen klagen, voor dat geld midden in Londen… Alleen jammer dat ze alleen poeier koffie hadden. Dan maar melk, die was wel ruim voorhanden. De hele ontbijt zaal (groot woord voor de ontbijt kamer) zit vol met Italianen, één grote familie.

Nadat ik uitgecheckt heb, loop ik naar Paddington station. Dat is gelukkig maar een klein stukje lopen (met die zware tassen). Ik ben ruim op tijd bij het station. Mijn Super Off Peak ticket is pas na 10:00 uur geldig, dus de eerste trein naar Taunton laat ik voorbij gaan. Ik heb daardoor ruim de tijd om mensen te observeren op het drukke station. Reizigers variërend in toestand van relaxt tot blinde paniek.

De trein vertrekt met 10 minuten vertraging. Onderweg moeten we ook nog een paar keer stoppen voor een ongeluk en spoorweg bomen die het niet doen. Mijn tijdsplanning wordt een beetje krap. De trein komt volgens planning om 13:26 uur aan en om 13:28 uur gaat de bus naar Bishops Lydeard. Ik hoop dat de conducteur gelijk krijgt en dat we nog een beetje van de vertraging inhalen. Anders zit ik twee uur vast in Taunton of Bishops Lydeard.

Helaas lukt dat niet. Dan maar een taxi, zo haal ik de stoomtrein van 14:15 uur toch nog. Als ik al met koffie in de trein zit te wachten totdat deze vertrekt, komt de bus aan die ik wilde nemen.

De stoomtrein, The West Somerset Railway, is de langste erfgoed spoorweg in Engeland, zo’n 32 kilometer lang. Ik heb een hele 1ste klas coupé voor mezelf en het uitzicht is geweldig. De trein rijdt door het mooie Somerset landschap en voor een deel langs de kust.
Er is zelfs een restauratiewagen waar ze plaatselijk gebrouwen bier hebben. Mijn eerste keuze valt op een bier dat speciaal gebrouwen is om de 40ste verjaardag van de Heritage Railway te vieren. Wat wil ik nog meer?

In Minehead aangekomen, ga ik nog even bij het Turntable café zitten voor nog een plaatselijk bier en een kleinigheid te eten. Ze hebben hier een trein draaiplateau (vandaar de naam van het café). Helaas hebben ze het vandaag al een keer gebruikt en gaan ze nu sluiten. Toch mooi om te zien. Het is so-wie-so leuk om te zien hoe al die vrijwilligers zich inzetten voor hun spoorlijn, van de conducteur en de machinist tot de station chefs toe. Voor de meeste van hen is het niet zo maar een hobby, maar een zeer serieuze aangelegenheid.

Na deze aankomst in stijl, moet ik nog een kilometertje lopen met mijn zware tassen (ik begin het voordeel van wieltjes onder je koffer langzamerhand in te zien). In verblijf vannacht in de The Old Ship Aground, een pub aan de ‘haven’ van Minehead.
Onderweg kom ik al langs het startpunt van het South West Coast Path. Dat wordt gemarkeerd door een beeldhouwwerk.

In The Old Ship Aground kan ik na een welverdiende douche lekker op het terras werken aan dit artikel met een lekker IPA erbij.

Voordat we naar de songtekst van vandaag gaan, even een kleine verklaring over die teksten. Ik probeer iedere dag een passende songtekst te vinden. Passend betekent dat het iets te maken kan hebben met wat ik die dag beleefd heb, hoe ik me voel of wat ik die dag gezien heb. Meestal ligt de relatie in een stukje van de tekst. Het komt maar zelden voor dat de hele tekst van toepassing is.
Uiteraard zijn het allemaal songteksten van nummers die ik goed vind.

De songtekst  van vandaag is van Albert Hammond, I’m A Train (en ja, ik heb ook aan Jethro Tull, gedacht):

Look at me, I’m a train on a track
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah
Look at me, got a load on my back
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah

Look at me, I’m going somewhere
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah
Look at me, I’m going somewhere
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah

Been a hard day, yes, it has been a hard day
Yes, it has been a hard day, yes, it has
I’m a train, I’m a chucka train, I’m a chucka train
I’m a train, I’m a chucka train, chucka train, yeah

Look at me, I’m a train on a line
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah
Look at me for the very last time
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah

It’s been a life that’s long and hard
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah
I’m going down to the breaker’s yard
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah

Been a hard day, yes, it has been a hard day
Yes, it has been a hard day, yes, it has
I’m a train, I’m a chucka train, I’m a chucka train
I’m a train, I’m a chucka train, chucka train, yeah

It’s been a life that’s long and hard
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah
Going down to the breaker’s yard
I’m a train, I’m a train, I’m a chucka train, yeah

Been a hard day, yes, it has been a hard day
Yes, it has been a hard day, yes, it has
I’m a train, I’m a chucka train, I’m a chucka train
I’m a train, I’m a chucka train, I’m a chucka train
I’m a train, I’m a chucka train, I’m a chucka train
I’m a train, I’m a chucka train

I’m a train
I’m a train
I’m a, I’m a, I’m a train
I’m a train
I’m a train…

7 gedachtes over “20180515 reis naar Minehead”

  1. Hmmm, hidden talents as a travel writer, who knew 🙂

    You’ve been mentioning your heavy suitcases a couple of times. Your luggage will be transported for you from one hotel to another?

    1. Yes, Gert-Jan, luckily my bags are transported during my walk. However, I first had to get them to the starting point and that was heavier (literally) than I expected 🙂

      But from today that will not be a problem anymore.

  2. Geweldig die stoomtrein ! En ja wieltjes zijn ohh zo gemakkelijk, dat heb je al ondervonden ! In ieder geval heb je al een beetje kunnen oefenen met lopen en ben je heelhuids aangekomen !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

-->