20180716 Worth Matravers – Poole

Afstand: 25,9 km

Overnachting: Cafe Guest House 34, Poole

Wandeling

Tijdens het ontbijt kreeg ik een mooie kaart met twee foto’s die David zelf gemaakt had. Eén foto van het beeld dat aan het begin van het Coast Path in Minehead staat en één foto van het beeld waar we vandaag heen zouden lopen, het beeld aan het eind van het Coast Path in South Haven Point.

Na het ontbijt en afscheid genomen te hebben van onze gastheer en dame, David en Ann, ging dan toch eindelijk de laatste wandeling beginnen. Lise had nog wat last van de blaren van gisteren, maar wilde toch proberen om te wandelen.

Nadat we Worth Matravers achter ons gelaten hadden, kwamen we weer op het Coast Path bij de steengroeve bij Winspit. Na daar even rondgekeken te hebben, ging het verder waar we gisteren gebleven waren.

In principe hadden we vandaag een makkelijke route. Wel veel kilometers, maar nagenoeg geen hoogte verschillen. Eén heuvel, net na Swanage en voor de rest relaxt vlak lopen.

Het Coast Path voerde ons langs velden en ook door stukjes vegetatie. Het pad was goed te bewandelen. Toch lag het tempo wat laag. Lise deed haar best om door te zetten, maar kwam toch maar langzaam vooruit.
We kwamen langs nog meer steengroeves, een stel mijl markers en de Anvil Point vuurtoren.

Na verloop van tijd werd het tempo steeds langzamer (zonder dat Lise daar erg in had). Ik had al in de gaten dat dit het niet ging worden, maar we moesten eerst in de bewoonde wereld komen voordat ik iets kon doen.
Gelukkig kwamen we op een gegeven moment bij Durlston Castle. Hier was het tijd voor een pauze in het café en om even te bekijken hoe nu verder. Dat laatste was snel genoeg bekeken, vanuit Durlston Castle ging er een bus naar Swanage en van daaruit weer een bus naar South Haven Point.

Dus na de pauze zette ik Lise bij de bushalte neer en liep verder om het laatste stukje van mijn mega onderneming toch alleen te voltooien. Vrij snel na Durlston Castle kwam ik in Swanage. Na hier doorheen (langs) te zijn gelopen, was het tijd voor de enige echte klim van vandaag naar Ballard Point.

In de tussentijd hield ik contact met Lise via de app. Zij was intussen in Swanage gearriveerd en moest wachten op de volgende bus.

Tijdens de klim naar Ballard Point kwam ik nog een hele horde schooljeugd tegen die blijkbaar een wandel uitje hadden. Het duurde even voordat ik die voorbij was.
Eenmaal boven aangekomen, volgde weer een lekker relaxt stuk wandelen boven over de klif naar Old Harry Rocks. Die zijn wel indrukwekkend om te zien.

Vanaf Old Harry ging het langzaam omlaag om uiteindelijk op het strand terecht te komen. De laatste kilometers gingen over het strand naar South Haven Point waar Lise inmiddels op mij aan het wachten was. Na ook nog een stukje naaktstrand gepasseerd te hebben, kwam het eind beeld dan toch in zicht.

Uiteraard hebben we de nodige foto’s gemaakt met het eind beeld erbij. Helaas was er bij het eind beeld nergens iets te drinken te krijgen. Dus met de ferry en de bus naar Poole voor een welverdiende pint.

Ik heb het geschaft!

Weer

Het begin van de dag was bewolkt, lekker om te wandelen. Later kwam de zon door en werd het alsnog zonnig en behoorlijk warm.

Songtekst van de dag

Als songtekst van vandaag niet iets symbolisch omdat ik het gehaald heb, maar het deuntje dat Lise in haar hoofd had toen ze stap voor stap door ging met wandelen, Links 234 van Rammstein:

Kann man Herzen brechen

kann man es verschenken
mit dem Herzen denken

doch seh ich dann nach unten weg
da schlagt es in der linken Brust
der Neider hat es schlecht gewußt

Links zwei drei vier

Foto’s

2 gedachtes over “20180716 Worth Matravers – Poole”

1. Hoi Rob, gefeliciteerd ermee!

Was leuk om dagelijks te lezen over je belevenissen, en is ook goede reclame voor Engeland. Krijg er zin in om de west kant van Cornwall en Devon te gaan ontdekken, zag er mooi uit.
    Groeten, Gert-Jan

1. Bedankt Gert-Jan! Ik kan je alleen maar aanraden om in deze omgeving een keer te gaan rondkijken. Het is zeer de moeite waard, ook als je niet meteen aan de kust zit. Dartmoor, Exmoor en Bodmin Moor zijn ook zeer de moeite waard.